Pracovna v Provence a Vintage stylu
Kategorie: Provence styl, Retro nábytek,
Pokud pracujete z domu, vytvořte si k práci prostředí, ve kterém bude pro vás práce radostí!
Pracovní místo či kout by měl být hezký, účelný a harmonický se zbytkem interiéru. Zařízení pracovního stolu záleží také na tom, zda pracujete z domova na plný úvazek nebo využíváte místo pro občasný home office. V prvním případě – na plný úvazek- je důležité si uvědomit, že v pracovně budete trávit téměř stejné množství času jako ve zbytku domácnosti.
Věnujte mu proto pozornost, kterou si zaslouží a uvidíte, že pracovní povinnosti Vám půjdou s lehkostí od ruky.
Už jste doma vyřešili problém, jak zařídit pracovnu? Máme pro Vás pár tipů při zařizování zcela nového pracovního místa, i při drobné proměně toho stávajícího.
1. Osvětlení je důležité
Součástí každého pracovního stolu by měla být stolní lampa, která dostatečně osvětlí pracovní plochu. Světlo lampy však musí být příjemné a neoslňovat očí, které jsou již tak při dlouhé práci na počítači namáhané. Pouhý lustr nestačí.
Lampy mohou být jak stolní, tak nástěnné. Výběr záleží už jen na Vás a na Vašem vkusu.
2. Oddělte prostor pro práci a odpočinek
Nemáte-li k dispozici samostatnou místnost, snažte se zóny pro práci a odpočinek dostatečně oddělit. Věřte, že i v uměle vytvořeném koutě za pomoci regálové stěny, polic či paravanu, získáte mnohem větší klid a schopnost soustředit se, než u pracovního stolu s nerozlišenými zónami.
V malých prostorech je rozdělení zón poněkud náročné. Další možnou variantou je použití posuvných stěn či závěsů.
3. Dostatek úložného prostoru a odkládacích ploch
Veškeré dokumenty, papíry a kancelářské potřeby je nutné uložit někam, kde je budete mít po ruce, ale zároveň Vám nebudou ubírat místo na pracovní desce stolu. Využijte prostoru na stěnách, kam zavěsíte police nebo různé organizéry na dokumenty. Snažte se skladovat jen to nejnutnější a nezahlťte prostor spoustou zbytečných a již nepotřebných složek a hromad papírů.
Věci, které nepoužíváte denně umístěte do komody poblíž pracovního stolu.
4. Funkční a zároveň stylová
Pracovna musí samozřejmě v první řadě splňovat to, k čemu je určena. Musí být plně funkční a praktická. Nezapomeňte ale ani na výzdobu s styl celého prostoru. Vytvořte optimisticky laděný interiér, ve kterém bude práce radost.
Kromě dekorací a doplňků by v pracovně neměly chybět ani květiny. Zeleň na pracovišti údajně snižuje hladinu stresu a zvyšuje Vaši produktivitu.
5. Královské posezení
Klasické kancelářské židle a křesla mají jednu výhodu- jsou navržena tak, aby zajišťovaly co největší oporu páteře a správný posed. Tyto křesla jsou však svým vzhledem velmi jednotvárná a nepříliš estetická. Stylově se do venkovských interiérů moc nehodí, a proto je vhodné najít řešení, které uspokojí potřeby pohodlného sezení i harmonického sladění se zbytkem interiéru.
Jednou z možností jsou velká proutěná křesla, která mají navíc pohodlné podsedáky a někdy i polštáře. Tyto textilní doplňky Vám zpříjemní pobyt na každé židli, kterou vyberete. Důležité je se cítit na židli dobře. Přece jenom několika hodinové sezení na tvrdém prkně není tou nejlepší představou.
6. Ten ,,pravý,, pracovní stůl
Při výběru uvažujte logicky a zamyslete se, zda stůl odpovídá vašim potřebám. Jiné nároky bude mít člověk pracující pouze s počítačem či notebookem a člověk, který téměř celou pracovní dobu stráví přehrabováním se v dokumentech.
Standardní rozměry pracovního stolu se pohybují v rozmezí 68-76 cm výška stolu a hloubka minimálně 60 cm.
Zvažte také orientaci pracovního stolu vzhledem k celé místnosti. Je dobré být čelem ke dveřím a mít přehled o pohybu v místnosti.
Staňte se našimi fanoušky na Facebooku